Co jsou AFIRMACE a co dělat, aby fungovaly?

Afirmace jsou specifické pozitivní výroky, díky kterým překonáte negativní myšlenky a vytvoříte si nové dráhy v mozku pro pozitivní, mentální, emocionální a fyzické změny. Vaše myšlenky totiž tvoří vaši realitu. To, jak myslíme, kam směřujeme naše myšlenky a energii, tam to roste. 

Já jsem se k afirmacím dostala před 5 lety, když jsem byla podruhé těhotná a chtěla jsem prožít vědomý porod, a tak jsem začala pracovat s hypnoterapií. Hypnoterapie není hypnóza, ale funguje na podobném principu. Jde opravdu do hloubky skrze vědomou mysl až do naší podvědomé mysli. 

Jak funguje naše mysl:

  • VĚDOMÁ MYSL je ta, kterou používáme běžně a máme v ní pomyslný filtr. To znamená, že si vědomě můžeme říct, jaké informace chceme přebírat a jaké ne. Filtrujeme je běžně. 
  • PODVĚDOMÁ MYSL je ta, která přebírá všechno. Nemá filtr a vše, co jí vědomá mysl pustí, ona přebírá za své.

Mně se moc líbil název jedné knihy od Marisy Peer – Řekněte si lepší lež. Kniha není o tom, abychom sami sebe klamali, ale o tom, jak snadno přijímáme kritiku od jiných lidí. Přijímáme to negativní a spojíme si to navíc s určitou emocí. To znamená, že nás to zraní/zasáhne a uloží se to v nás. Neseme si to v podvědomí celý život a neustále nás to ovlivňuje v tom, jaká rozhodnutí děláme, jak reagujeme a co si sami o sobě myslíme.

Například vám někdo řekne: “Hele, jsi neschopná!” Tak si to můžete vzít za své a dlouho se tím nechat ovlivňovat. Tato podvědomě uložená bolest a negativní emoce vás ovlivní natolik, že se do ničeho raději nepustíte.

Nebo můžete říct: „OK, to je tvůj názor. Já si myslím, že to je pouze tvé zrcadlo, protože já vím, že jsem velmi schopná.“ A budete se v tom nadále utvrzovat. Můžete se zastavit v tom momentě, kdy je vám třeba hůř, a naladit se na sebe a podívat se na důkazy toho, že opravdu schopná jste. Určitě je spousta věcí, které se vám podařily a na které můžete být hrdá. 

Takto funguje ta vědomá a podvědomá mysl. Vědomá má filtr, podvědomá nemá. 

6 důvodů, proč nefungují afirmace a jak to změnit 

  1. Afirmace nám nesedí a my jí nevěříme

Nemá cenu přijímat afirmace, které nám nepasují a nejsou pro nás. Moc doporučuji vytvořit si své vlastní afirmace na míru. Můžete si je upravovat tak, aby vám seděly a aby s vámi rezonovaly. Důležité je, abyste skutečně věřily tomu, co říkáte. Pokud chcete být například klidnější a trpělivější, tak vám nebude fungovat afirmace „Jsem klidná a trpělivá.“ Protože když ji vyslovujete, nebudete klidná a trpělivá. Ideální afirmace v tomto případě bude „Každý den jsem klidnější a trpělivější.“ Takto budete každý den o kousek blíže k vašemu klidnějšímu a trpělivějšímu já.

  1. Neříkáme afirmace nahlas 

A klidným pozitivním hlasem. Ženy v mých kurzech mi svěřily, že se stydí říkat si afirmace nahlas. Že je to zvláštní. Připodobnila bych to k chození do fitka. Přijdete tam poprvé v úboru, s ručníkem a lahví a budete se cítit zvláštně. Budete mít pocit, že se na vás všichni dívají, že tam nepatříte. Když ale budete chodit opakovaně, tak se to stane přirozenou součástí vašeho života – a takto je to i s afirmacemi. Jakmile si je začneme říkat nahlas a přebereme si je za své, tak ten divný pocit odpadne. Jde jen o to vydržet a říkat si je klidným a sebevědomým hlasem. Opakujte si je například před zrcadlem.

  1. Negativum v afirmaci

Další velkou chybou je dát si do afirmace negativum. Například “nemám strach“, protože kam dáváme svoji pozornost, svou energii, tam to roste. Pokud se zaměřujete na strach, na nedostatek, tak toto poroste. Takže místo “nemám“ strach si říkejte “jsem v bezpečí“, místo nedostatku se zaměřte na dostatek “peníze ke mně přicházejí každý den, jsem plně podporována.“

Afirmace si opakujte pravidelně i několikrát denně. Naše mysl potřebuje čas na to, aby je převzala a ztotožnila se s nimi.
Takže opakovat, opakovat, opakovat. 

Šárka chapman
  1. Málo vytrvalosti

Zkusíme to pár dní, ideálně na začátku nového roku. Známý scénář – jedeme si afirmace, protože někdo říkal, že to funguje. Nevidíme však rozdíl ihned, a proto s tím přestaneme. Důležité je vytrvat! Obklopte se jimi. Když jsem byla těhotná, lepila jsem si afirmace na zrcadlo v koupelně. A každé ráno a večer jsem si je nahlas říkala. Měla jsem je vylepené i na kachličkách u vany, kde jsem poslouchala hypnoporodní relaxace.

Můžete si je třeba u vaření poslouchat jako audio nahrávky. I vy sami si je můžete namluvit. Mějte je neustále kolem sebe. Udělejte z nich součást vašeho života ne proto, že musíte, ale proto, že chcete.

Šárka chapman
  1. Nedostatek emocí 

Bezduché odříkávání jakýchkoliv afirmací nám opravdu nepomůže. Když tam není emoce, není tam to, co chceme, říkáme to zbytečně. Dejte si záměr a nalaďte se na to, jaký máte pocit a emoce, když už to, po čem toužíte, máte. 

  1. Používání budoucí času 

Dáváme naši afirmaci do budoucího času. Je potřeba si říct, že už se to děje, TEĎ. TEĎ už danou věc máme. Vaši afirmaci můžete i začít slovy “Jsem vděčná, že mám xy. Jsem šťastná za to, že mám xy.“

Nalaďte se na sdělení, buďte v přítomném čase, ne v budoucnosti. Nepoužívejte v afirmaci slovo AŽ. Používejte TEĎ!

Šárka Chapman
  1. Přehlcení afirmacemi

Nemusíte mít padesát afirmací a každý den si je pročítat. Stačí jich mít třeba pět, ale takových, kterým budete věřit, budete je mít denně na očích a číst si je. A až ucítíte, že s vámi daná afirmace už nerezonuje, že ji nepotřebujete, vyměňte ji za jinou. Protože to znamená, že tu danou oblast života jste si už pokryli a je čas posunout se dál. 

Lidé vnímají vaši energii, jednejte z pozice dostatku

Cokoliv si přejete, přejte si to v přítomném čase. Nalaďte se na to, jak se cítíte, když máte nové klienty, nové objednávky, další vystavené faktury. Tímto měníte své vibrace. Je důležité, že to, co děláte, neděláte z pozice nedostatku. Přejete si tři nové klientky? Super. Jaké to ve vás vyvolává emoce? Na základě těch emocí se potom mění vaše vibrace a to, co vyzařujete. Nechoďte do toho z negativních emocí, ze strachu, z nedostatku a z nejistoty. Protože ostatní to vycítí. Z této nové pozitivní energie a emoce najednou začnete reagovat a chovat se úplně jinak. A lidé kolem to začnou vnímat.  

Máte už s afirmacemi zkušenost, jaké jsou vaše oblíbené?

Šárka

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů