6 signálů, že Tvé ceny jsou příliš nízké

Nejsou mé ceny příliš vysoké?
Koupí to někdy za tuto cenu?
Neměla bych klientovi dát slevu?

Ale napadlo Tě někdy, že možná naopak, jsou Tvé ceny příliš nízké?

Jak poznat, že Tvé ceny jsou nastaveny moc nízko?

Začínáš podnikat, anebo se možná k podnikání po nějaké době vracíš, zkrátka nyní přinášíš na trh své produkty nebo služby s nadšením a důvěrou ve svůj potenciál. Ale jakmile se podíváš na finanční výsledky, zjišťuješ, že zisk je minimální nebo dokonce žádný. To může být důsledek jednoho z mnoha faktorů, ale jeden z nich se zdá být zvláště zřejmý: ceny, které si účtuješ, jsou možná příliš nízké.

Nízké ceny mohou být klíčovým prvkem, který ovlivňuje nejen zisk, ale i vnímání hodnoty produktů nebo služeb ze strany zákazníků a možnost financování dalšího růstu podnikání. Je čas podrobněji prozkoumat, zda jsou tvé ceny skutečně správně nastavené a jakým způsobem mohou ovlivňovat tvůj podnikatelský úspěch.

Nedostatečný zisk

Pokud Ti po odečtení všech nákladů zůstává pouze minimální nebo dokonce žádný zisk, je to jasným signálem, že Tvé ceny jsou příliš nízké. Pokud nenabízíš hmatatelný výrobek, ale služby, je o to důležitější ujasnit si, co si započítat jako náklad. I kdyby jen pro své účely. Ano, i čas, který trávíš hledáním nových klientů, vyřizováním pošty, natáčením videí a podobně, by sis měla započítat do nákladů.

Nízká hodnota v očích klientů

Pokud Tvoji zákazníci nevnímají Tvé produkty nebo služby jako hodnotné vzhledem k jejich ceně, může to být známkou toho, že ceny jsou příliš nízké. Klienti mohou být podezřívaví ohledně kvality, pokud tomu cena v jejich očích neodpovídá a mohou hledat alternativy u konkurence, která je paradoxně dražší a tím působí kvalitněji.

Nedostatek financí pro růst

Pokud Tvé podnikání nedokáže generovat dostatečné příjmy k financování růstu, investic do marketingu, rozšíření týmu nebo zdokonalení produktů, mohou být Tvé ceny příliš nízké. Správně stanovené ceny by měly zabezpečit dostatečné finanční prostředky nejen pro Tvůj skvělý plat, ale také pro další rozvoj Tvého podnikání.

Nadměrné množství zákazníků

Každá z nás si přeje mít vždy víc než dostatek klientů, ale překvapivě velké množství klientů může být dalším signálem nízkých cen. Jak je to možné? Pokud jsou ceny dlouhodobě nízké, nové zákazníky to samozřejmě naláká, ale může to zároveň vést k poklesu Tvé energie a vyčerpání nebo nerovnováze v rodině. My ale chceme vybudovat udržitelné podnikání, ve kterém Ti bude dobře po všech stránkách.

Cítíš vnitřní nesoulad

Poznáš ho tak, že se ve svých cenách prostě necítíš. Ať už jsou moc nízké nebo vysoké. Z jaké energie jsi je tvořila? Jaký vnitřní monolog Ti u toho běžel? A při jaké ceně cítíš naopak soulad teď?

Frustrují mě klienti

Přijde nová objednávka, ale místo radosti cítíš spíše frustraci? Říkáš si, co zase bude klient chtít, že to bude náročné a vysilující? Jedná se o příznak příliš nízkých cen. Ve chvíli, kdy jsi za svou práci adekvátně odměněna, na každou novou objednávku či klientku se těšíš a vítáš je s nadšením. Pokud to u Tebe tak není, doporučuji udělat revizi svých cen.


Zvu Tě na Money Mindset Mastery

Poznáváš se ve výše uvedených bodech? Pojď skutečně přenastavit svůj finanční mindset a způsob, jakým naceňuješ své produkty a služby tak, aby ses v tom cítila dobře Ty sama, ale zároveň, abys přinášela skutečnou transformaci svým klientům.

Zvu tě na Money Mindset Mastery, ve které jsem si pro Tebe připravila pečlivý výběr 7 masterclass, které Tě podpoří ve Tvé osobní i podnikatelské expanzi. Dlouhodobě a udržitelně. 

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů