Jak se přestat bát prodeje a začít si ho užívat

Když jsem začínala před zhruba čtyřmi lety podnikat, tenkrát jako lektorka hypnoporodu, bavilo mě tvoření, web, blog, nahrávání relaxací, individuální kurzy, všechno. Ale jak přišlo na prodej, strašně jsem se ho bála. Prodej byl pro mě téměř sprosté slovo. Připadala jsem si jako podomní prodejce vysavačů, který u vás zazvoní, vy nemáte zájem, ale nevíte, jak ho odmítnout. Bála jsem se, že když pošlu prodejní e-mail, lidé si z databáze kontaktů odhlásí. A když už jsem sebrala odvahu a nějaký prodejní e-mail poslala, celý den jsem sledovala, kdo se z databáze odhlásil a přemýšlela, jestli jsem to neměla napsat jinak nebo jestli jsem to vůbec měla posílat.

To byly mé začátky a také jim odpovídaly mé výsledky. Drhlo to. Aby bylo podnikání funkční, potřebujeme mít spokojené klienty. A spokojení klienti se o nás a našich produktech dozví tehdy, když o nich budeme mluvit. Když jim nabídneme cestu transformace.

Prodej je pro mě teď pozvánka. Pozvánka, jít do mnohem větší hloubky a vstoupit do toho energetického kontejneru. Řekněte si: „Teď se rozhoduji, myslím to sama se sebou vážně. Vstupuji do silného energetického kontejneru, který pro mě někdo vytvořil. Je to samozřejmě můj závazek vůči sobě samé, že to sama se sebou myslím vážně.“ Často se dávají věci do procesu už jen tím rozhodnutím.

Co je u prodeje důležité – nebrat si nic osobně. Nenechat prodej, aby jakkoli určoval mou sebehodnotu. To znamená, že když se prodává, daří se mi, znamená to, že jsem dobrá. Ale když se neprodává, nebo ne tolik, jak bych chtěla, tak dobrá nejsem a klesá tím má sebehodnota. Ne.

Někdy se bojíme, že je nás všude plno a že nás lidé budou mít plné zuby. Důležité je vědět, že ne každý náš produkt koupí hned potom, co uslyší nabídku. Málokdo uvidí jeden příspěvek a hned si řekne: „Jo, to kupuji!“ Lidi mají hektické životy. Mají práci, děti, vlastní projekty… Právě proto je podstatné, abychom vyzývaly opakovaně. Abychom jim ukázaly další výhody našeho produktu, probraly je z více úhlů. Samozřejmě si to pojměte po svém, tak aby vám v tom bylo dobře.

Nevěřím v jednu univerzální prodejní strategii, která bude fungovat všem. Hlavní však je dělat to podle sebe. Já osobně mám ráda ve svých příspěvcích, kampaních i prodejních e-mailech přidanou hodnotu. I když si člověk hned teď něco nekoupí, nic se neděje. Mám radost už z toho, že jim informace ode mě pomáhají. Budujeme si tak vztah, který je založený na důvěře. Podporuji lidi a tohle mi dává obrovský smysl. Naučte se dělat prodej ze srdce, s čistým úmyslem, ale zároveň se ho nebojte, užívejte si ho.

V příštím článku se ještě podíváme na to, jak si nastavit cenu a také se zaměříme na téma dokonalosti v podnikání. Anebo se hned teď můžete podívat na video na téma strachu z podnikání.

Přehráním videa souhlasíte se zásadami ochrany osobních údajů YouTube.

Zjistit vícePovolit video