7 strategických kroků, které vedou mé podnikání k expanzi

Šárka Chapman upravuje květiny ve váze ve svém domě.

Máte pocit zahlcenosti? Nestíháte, metodu pokus-omyl střídají vyčerpání a frustrace? Možná vám jen chybí ujasnit si svou vizi, nebo potřebujete ulehčit a delegovat svou práci třeba na asistentku – protože dělat aktivity, kde nejste ve své zóně genia, vám bude neskutečně ubírat energii. Nebo nemáte zdravě nastavené ceny, rozdáváte se a děláte víc, než za co dostáváte zaplaceno. Moje podnikání by nemohlo fungovat bez sedmi klíčových aktivit.

1. Vize a strategie

Naprostým základem je vize. Nemusíme nutně znát kompletní vizi ani každý jeden krok, potřebujeme ale vědět, kam směřujeme, co je s námi v souladu a kým se chceme stát.

2. Delegování a spolupráce

Já jako generátor miluju interakce s druhými – jsou pro mě obrovskou inspirací i motivací. Spolupracovat s dalšími ženami je velmi obohacující a přináší mi nejen novou perspektivu, ale i energii a prostor pro to důležité.

3. Visibilita

Dlouho jsem se v podnikání schovávala – za články na blogu, za příspěvky, za druhé. Než jsem se uvědomila, že bych mohla podporovat ostatní ženy, potřebují se o mě dozvědět – a to se stane jen tehdy, když začnu být vidět.

4. Intuice

Celé mé podnikání vzniklo právě následováním mé intuice. Naslouchám jí vždy, i když absolutně nedává smysl. Pokud ji neslyšíte, vytvořte si na ni prostor a prozkoumejte své strachy, protože buď slyšíme svou intuici, nebo své strachy. Nikdy obojí najednou.

5. Skvělé klientky

Spolupráce se ženami a tvorba pro ně je nejoblíbenější částí mé práce. Miluji koučinky (individuální nebo skupinové) a také masterclass a workshopy. Ta energie je nepopsatelná, stejně jako aha momenty a posuny!

6. Rovnováha

Podnikání s námi bude v souladu jen tehdy, když se cítíme dosycené a podporované. Když máme dostatek času, prostoru, financí i energie. Když je v harmonii náš osobní i pracovní život a ten pracovní neukrajuje z osobního.

6. Zdravé ceny a prodej

Aby bylo podnikání udržitelné, potřebuje nás dobře živit. Tak abychom mohly delegovat, rozvíjet se, dosytit se. Jenže právě nacenění je u žen častým problémem – nízké ceny pak vedou k frustraci, vyčerpání a nízkému sebevědomí. Zdravé ceny naopak k expanzi a vnitřní harmonii.